donderdag 21 februari 2019

Hersenschudding? Doe er iets mee!

Hersenschudding, is alleen rust voldoende?
Het is zomer en de ramen staan wijd open in mijn werkruimte. Ik pak iets van de grond en bots tegen de raampost aan met mijn hoofd en hoor een galmend geluid. Oefff, dat doet zeer. Ach gaat wel weer over, bult erop, wrijven en ik ga gewoon werken.
Een dag later word ik niet goed, misselijk, pijn in mijn hoofd en mijn ogen doen het niet zo goed. Ik maak een afspraak bij vervangend huisarts en kan niet zelf rijden door duizeligheid. Diagnose, mevrouw u heeft een stevige hersenschudding, kan wel 2 maanden duren. Geen computer, tv of teveel licht. Teveel prikkels. Dus zit ik met 30 graden binnen met de gordijnen dicht.
Het duurde idd 2 maanden voordat ik weer volledig kon werken, maar intussen heb ik me wel laten behandelen door mijn osteopaat en collega cranio-sacraal therapeut. 
Spanning op de hersenvliezen, wiggebeen, mijn ogen en oogkas zijn gespannen en ik kan moeilijk focussen en concentreren, botjes van de schedel zijn niet meer goed beweeglijk, jukbeen zit niet lekker, grote hersenen bewegen niet optimaal en aan de andere kant van mijn schedel zit ook spanning, omdat de klap van de ene kant doorwerkt naar de andere kant. Logisch eigenlijk. In mijn nek is de hoogste nekwervel (atlas) wat verschoven waardoor ik enorme zenuwpijn krijg.
Kortom, wat zou ik moeten doen zonder osteopathie en cranio? Nu na ruim een half jaar zijn er nog af en toe plekken die willen ontladen. Alleen rust had mij niet geholpen, vaak moet je meer doen om restklachten te voorkomen of te herstellen.

Carina Hipke – www.praktijkdewitteroos.nl
Natuurgeneeskundig Therapeut/Cranio Therapeut/masseur in Haarlem en Heemstede

Geen opmerkingen:

Een reactie posten